Subscribe:

Pages

onsdag 11 mars 2009

ANTI IPRED - Test 2

Detta inlägget skulle egentligen läggas i på min allt eller inget blog men då jag har tänkt att skrota den och börja med taggar på denna bloggen istället så kör vi på detta.

Håller på att forskar lite i mina möjligheter att fildela efter 1:e April.
Måste säga att hela ipred lagen är ett stort jävla april skämt och passar bra på det datumet den träder i kraft.

Jag har tittat på helt anonyma uppkopplingar genom 3 g kontant lösningar. Fungerar inte då dom flesta har max gräns på 1gb och sedan blir det dyrt.

Kolla på den senaste tekniken OneSwarm men känner att jag inte vill överge torrent tekniken riktigt än.

Det som är mest intresant är proxy. Kommer återkomma mer om detta när jag har hittat en bra lösning.

Här kommer en skärmdump från test 2 på en port 80 och 8080 proxy.Första testet jag gjorde så satt jag i Brasilien.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett annat tips är att du tar och kikar på VPN tunnlar från t ex ivacy.com de har ingen gräns utan du betalar en fast avgift varje månad för en låst och anonym tunnel. Om du inte vill överge torrents ännu hoppas jag att du använder peerguardian, du dyker fortfarande upp i listan med ipadresser men det gå inte att se vad du gör = bra skit.
Mvh
Din fd kollega Jenny :-)